ugen der gik 2017

Ja nu er tiden løbet fra mig igen.

Vi var 14 dage på ferie midt i september. Vi lejede en mobilcamper og tog vores cykler bagpå og drog ud i verden.

Så tog vi en dag ad gangen og kørte efter godt vejr og oplevelser, vi havde lyst til.

Vi startede ud med at køre til Harzen. Her udforskede vi de smukkeste natur stier med udfordrende op og ned turer.

Efter to dage her, sad vi og så på landkortet, og blev enige om at køre ned til Donau.

Vi fik nogle gode lange cykelture her, hvor vi så, hvordan de her høstede humle. Det havde Erling gjort meget i, da han var i England, for mange år siden.

Den ene dag cyklede vi 96 km.

Vi boede undervejs på gode campingpladser, hvor faciliteterne var i orden. Efter tre dage her to vi atter landkortet frem.

Så ville vi til Bodensee.

Vi kørte til Lindau. Utrolig smuk by med masser af smalle gader og smukke huse og spisesteder.

Vi ville cykle både i Tyskland - Østrig og Schweitz, men da det var mest by cykling på trafikerede veje, tog vi sejlturen på Bodensee, hvor vi kunne se ind til alle tre lande.

Efter to dage her kørte vi til Mosel.

Hvor vi på en dag cyklede i Frankrig – Luxemburg og Tyskland.

Vi cyklede mellem vinmarker og smukke steder langs floden.

Den ene dag cyklede vi 88 km langs floden og næste dag tog vi turen over bjerget til Sahrburg.

Det kan ikke beskrives, men skal opleves, den natur vi har oplevet.

Herfra kørte vi til et ski område tæt på Berleburg, hvor vi tog en overnatning.

Nu havde vi set skov – flod – sø – flod – skov, så var det heden til sidst.

Vi kørte til Soltau og cyklede to dage her.

Undervejs fejrede vi lige vores sølvbryllup med hinanden.

25 spændende år, med mange oplevelser og udfordringer undervejs.

Vi kom op på små 600 km. Vi var ude at cykle hver dag, men selvfølgelig ikke så mange km, de dage vi kørte de lange afstande.

Dagen hvor vi kom hjem fra ferie, kørte en af vores ansatte galt, og røg med helikopter til Odense. Det var heldigvis ikke så slemt, som det først så ud. Men vi fik lige en periode, hvor tre af vores ansatte var sygemeldte, så der var nok at se til for alle som var tilbage.

Vi har haft mange skoleklasser på besøg og børnehaver ligeså. Dejligt at der er interesse for at komme ud og se, hvordan vores erhverv er i dagligdagen.

Hvad marken angår har vi langt om længe få majsen hjem. Vi måtte efter det fire gange.

Første gang almindelig majs ensilage. To gange kolbemajs og sidste gang fik vi de sidste pletter rundt omkring som kernemajs.

Så kom stormen Ingolf sidt i oktober. Den snuppede lige noget af taget på stald 5 og mange småskader rundt omkring herhjemme og i Lydersholm.

Her i aften stormer det igen, og håndværkerne har ikke fået repareret de første skader endnu, så vi håber, at det ikke er alt for slemt i morgen, når vi skal ud i stalden.

Det er mortens aften, så vi sidder og nyder en stille aften hjemme.

Rigtig god weekend.

Hej
ring til mig 20946522 kh Karin

04.03 | 13:10

Hej. Vil det være muligt at komme på besøg, med en børnehave på tirsdag? Mvh michelle

04.06 | 12:11

Hej
Ja desværre
L&F giver kun til børn fra 0. Klasse og opefter:)